Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Reflecting upon his own prior experiences as Writer, PhD Student embarks on an ethnographic research project which seeks to explain the relationship between Boys’ creative writing and identity. A view of identity as performance is adopted, a main cast of year 6 Boys is assembled, and the stage of the year 6 primary classroom and the secondary school is set. Undertaking participant observation, PhD Student sends his reflections as emails to PhD Supervisor but as their dialogue takes hold, questions relating to the problematic nature of research and representation proliferate. Which identity is PhD Student performing in the classroom: himself, Mr Dobson, Writer or Tom? Is self-reflexivity enough? To what extent can the Boys’ identities ever be known? Rather than silencing these problems, PhD Student looks for a form of writing which lays bare the messiness of research. He rejects the linearity of the traditional form and writes his thesis as a self-conscious fiction: a dialogue on a train between himself, a post/structuralist academic, and You, a humanist non-academic. As PhD Student’s data is analysed, critiqued and deconstructed from both essentialist and interpretivist perspectives, the impossibility of objective representation is explored. Within its own frame of reference, PhD Student’s analysis of the Boys’ writing offers a theoretical framework for thinking about creative writing in terms of identity and agency. However, the thesis-script itself is primarily a methodological critique: one that shows that no matter what is written on pages, between the words, between the letters, there will always be the Unnamable.
Teaching --- onderwijs --- creatief schrijven
Choose an application
Duits --- Correspondentie --- Schrijven
Choose an application
Voor studenten is praktijkgericht onderzoek een belangrijk, maar vaak ook lastig onderdeel van de studie. Het uitgangspunt van dit boek is dat onderzoek doen en onderzoek beschrijven parallelle, elkaar beïnvloedende processen zijn. Het boek heeft als focus de toegevoegde waarde van het onderzoek voor de praktijk waarbij verslaglegging al vanaf het begin van het onderzoek een belangrijke rol speelt: van structurerend naar communicerend. Studenten merken dat vroegtijdige aandacht voor de verslaglegging de onderzoeksfocus verheldert, het onderzoek doen overzichtelijker maakt en de onderzoeksopbrengsten kan vergroten.
Science --- Higher education --- praktijkonderzoek --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven
Choose an application
How are you going to make sure that your graduation represents you and everything that you are capable of, instead of what all students in your program can do? The only way to do this is to make your thesis entirely your project. And, the only way to do that is to continuously take initiative, stay active, and, most importantly, stay in charge of your work. This book will challenge you and your current perspective on your upcoming graduation project. In seven chapters, the book's authors offer their views, ideas, and practical tips of what it means to be in charge of one's own graduation, how
Science --- eindwerken schrijven --- Commencement ceremonies.
Choose an application
Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Schrijven --- Ervaringsgericht onderwijs --- Didactiek
Choose an application
Veel eerstejaars wo-studenten hebben moeite met het schrijven van academische teksten. Dit komt door lacunes in hun taalverwerving tijdens hun vooropleiding en doordat zij onvoldoende weten wat er van hun schrijfvaardigheid wordt verwacht aan de universiteit. Basisvaardigheden academisch schrijven geeft inzicht in de criteria voor wetenschappelijk schrijven en leert studenten hoe zij hun teksten aan die criteria kunnen laten voldoen.Dit werk loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek.www.coutinho.nl
Taalvaardigheid --- Scriptie --- Verslag --- Schrijven --- Onderzoek (wetenschap) --- Nederlands
Choose an application
Basisvaardigheden academisch schrijven loodst studenten (en docenten) door het schrijfproces. Alle aspecten van het schrijven worden behandeld, met verwijzingen voor verdieping. Studenten ontdekken wat er ontbreekt aan hun taal- of schrijfvaardigheid, wat een wetenschappelijke schrijfstijl kenmerkt, welke eisen aan taalvaardigheid worden gesteld, hoe ze efficiënt een academische tekst schrijven en hoe ze een logische structuur opzetten. Daarnaast leren ze bronnen parafraseren, samenhang in teksten aanbrengen en kritisch op eigen schrijfwerk reflecteren. Ook studenten van wie het Nederlands niet de eerste taal is hebben veel baat bij dit boek.
Science --- teksten schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- Study methods --- Didactics of Dutch --- Stilistics --- Higher education --- 001.891 --- 02 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Academisch schrijven; Nederlands --- Didactiek. --- Schrijven. --- Scripties. --- Wetenschappelijke publicaties. --- wetenschappelijke teksten --- KHCA --- schrijfvaardigheid --- scripties --- 591 --- Academische vaardigheden --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 001.818 --- Onderzoek (algemene literatuur) --- schrijven --- Scripties --- Schrijven --- Wetenschappelijke publicaties --- PXL-Healthcare 2014 --- academisch schrijven --- criteria wetenschappelijk schrijven --- aspecten van het schrijven --- wetenschappelijke schrijfstijl --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan worden gebruikt om een groot verslag, een masterproef of een afstudeerwerk te schrijven.Inhoud: Hoe begin je te schrijven? Wat zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?Een eerste bijlage behandelt vaak voorkomende spellingsproblemen en biedt schrijvende studenten extra ondersteuning. Een tweede bijlage bevat een checklist voor een kwaliteitsvol eindwerk. Een derde bijlage bespreekt kort de kenmerken van een paper
Scriptie --- Verslag --- Schrijven --- Spellingsprobleem --- 450.8 --- Eindwerken schrijven --- rapporteren --- 001.81 --- annoteren --- refereren --- eindwerk schrijven --- scriptie (eindwerk) --- wetenschappelijk schrijven --- Methodiek van het studeren --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Contains audio-visual material --- Science --- Higher education --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting.
Choose an application
Mass communications --- Psycholinguistics --- English language --- storytelling --- schrijfvaardigheid --- vertellen --- creatief schrijven
Choose an application
Schrijven --- Bewegingsopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Kind --- Schrijfprobleem
Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|